במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור עיתונאים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.
עיתונאים אחראים ליידע את הציבור על חדשות ומידע רלוונטי מקומי, לאומי ובינלאומי. בדרך כלל הם
עובדים בארגוני מדיה כמו תחנות טלוויזיה או רדיו, עיתונים או רשתות מקוונות. ככל שהתקשורת ממשיכה
לנוע לתוכן דיגיטלי, העיתונאים נדרשים יותר ויותר להיות בקיאים במספר פלטפורמות. כיום, לעתים
קרובות הם צריכים להקליט, לראיין, לדווח, לכתוב או לערוך סיפורים או דיווחים משלהם. לאחר השלמת
מאמר או קטע, העיתונאים עשויים להיות אחראים לעדכון התוכן ככל שמידע חדש יהיה זמין.
יצירת קורות חיים צריכה להיות טבעית עבור העוסקים בתחום זה: עליכם לספר סיפור מעניין המבוסס על מבנה פשוט, המכסה את העובדות העיקריות במהירות ללא פרטים לא רלוונטיים. במילים אחרות, הוא דומה מאוד לסיקור העיתונאי הראשון שלכם.
אך למרות שאולי תהיה לכם דריסת רגל כאנשי מקצוע בתחום שמסתמך במידה רבה על כתיבה, זה יכול להיות מסובך לדייק את פרטי הכתיבה של קורות חיים עיתונאים טובים. בנוסף להיותם כתובים היטב ומעוצבים לעילה, הם צריכים לעקוב אחר פורמט ספציפי כדי לוודא שהם כוללים בדיוק את מה שצריך ולא שום דבר מעבר. אנחנו כאן לעזור.
בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:
- לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
- להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
- להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
- לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים
באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.
אז בואו נתחיל!
- כתיבת הקדמה:
אנשים סורקים אתרי חדשות ובוחרים רק לקרוא או ללחוץ על הכתובות בעלות הכותרות שמסקרנות אותם. כך גם לגבי קורות חיים, מעסיקים או מגייסים סורקים אחר גולת הכותרת כאשר הם מחפשים כישרונות בתחום העיתונות. מטרתה של ההקדמה היא להוות הסבר קצר אך כתוב היטב על מה שאתם עושים, למה אתם טובים בזה ומדוע המעסיקים צריכים להעסיק אתכם.
ניסיון תעסוקתי, השכלה וכישורים עשויים להיות ראויים לציון בהקדמה שלכם, למרות שיש להלן חלקים נפרדים המתייחסים לכל אחד מאלה. חלק זה נקרא "הקדמה", המאפשרת לכם לבחור ולהדגיש בגולת הכותרת את ההישגים המרשימים ביותר שלכם. ההקדמה חייבת להראות בבירור את סוג העיתונאים שאתם, כישורים שמייחדים אתכם ואת הכוונה שלכם להצטרף לגוף החדשות.
בעוד שכמעט כל שאר הפרטים בקורות החיים מופיעים בצורה של רשימה, ההקדמה לא. כאן יש לכם דרור חופשי לדבר ישירות עם המעסיקים במילים שלכם.
- ניסיון תעסוקתי:
בחלק זה תוכלו לפרט את עבודותיכם הקודמות ולכלול את הישגיכם, כישוריכם ואחריותכם. אל תצטנעו, אתם יודעים שעבדתם קשה על בניית הקריירה שלכם וקבלת ההכרה שמגיעה לכם, אז בבקשה אל תמעיטו בערככם ושכנעו את המעסיק הפוטנציאלי שלכם שאתם המועמדים הנכונים ביותר!
אמנות בניית קורות החיים שלכם היא להציג את המאפיינים והכישורים הטובים ביותר שלכם באור הזרקורים
תוך הצגת ורסטיליות. מעסיקים רוצים לראות מגוון של ניסיון בכתיבה מכיוון שזה אומר שתוכלו לעבוד על
מספר כתבות ופרויקטים. פרטו אודות סגנונות כתיבה שעסקתם בהם ומה נדרש מכם. ציינו אם מדובר בעבודה
חדשותית מסביב לשעון או בכתיבה יותר פובליציסטית.
היסטוריית העבודה שלכם אמורה לספר את סיפור מסלול הקריירה שלכם. אם צברתם הישגים מקצועיים
מרשימים – ציינו זאת. האם אתר מפורסם הציג כתבה שלכם? אתם מרצים בתחום העיתונות? זכיתם
בתחרות כתיבה נחשבת? קורות חיים של עיתונאי חייבים לכלול מידע כזה. תזכרו שקורות החיים שלכם הוא
כרטיס הביקור שלכם, ותפקידם להראות למעסיק שאתם אנשי המקצוע שהם רוצים לחברה שלהם.
התמקדו במדדים ובתוצאות במידת האפשר. זה יכול להיות כמה מאמרים פרסמתם, כמה ראיונות ערכתם, או איזו עלייה הייתה בטראפיק למאמרים שלכם. כל מדדי המדיה הדיגיטלית שתוכלו לכלול (צפיות בעמודים, מבקרים או המרות, למשל) הופכים גם הם בעלי ערך רב יותר ככל שחברות מדיה פונות לעסקים מקוונים.
עבודה בעיתונות היא בחירה נפוצה לחיילים שהשתחררו זה עתה משירות בובר צה"ל או יחידות דומות. יוצאי יחידות שכאלו, נחטפים ברגע שהם מגישים קורות חיים למשרה הראשונה שלהם ואם אתם מאלו שהשירות הצבאי שלהם קשור לתפקיד הנוכחי שלהם אז אתם ברי מזל וכדאי שתנצלו את המצב הזה לטובתכם.
מה עם תיק העבודות שלכם?
אחד הנכסים הקריטיים ביותר שלכם בחיפוש עבודה בכתיבה הוא תיק העבודות שלכם - האוסף בו ליקטתם את "רבי המכר" שלכם. פורטפוליו של הכתבות, הידיעות, המאמרים או הסיפורים הטובים ביותר שלכם הוא דרך מצוינת להשלים את קורות החיים מכיוון שהוא מציע הוכחה במבט חטוף שאתם טובים כמו שאתם טוענים שאתם.
- כישורים:
קורות חיים של עיתונאים צריכים לכלול רשימה קצרה של כישוריהם המיוחדים. בדרך כלל אלו כוללים מיומנויות קשות (כישורים טכניים הדרושים לביצוע העבודה) וכן מיומנויות רכות (כישורים בין אישיים המאפשרים לכם לעבוד טוב עם אחרים).
הכישורים הקשים שלכם עשויים להיות דיווח תחקירני, עין לצילום, שליטה בעריכת וידאו, שידור או עריכת פודקאסט או כשרונות רבים אחרים. כישוריכם הרכים עשויים לכלול תקשורת אפקטיבית, מנהיגות צוות או כישרון לגרום למקורות להיפתח בפניכם. ספונטניות, ניהול זמנים ויכולת למידה הן גם יכולות מוערכות עד מאוד, לעיתים רבות עיתונאים נאלצים להתייצב תוך רגע בזירה, לתפקד בזריזות ולהגיב במהרה.
במידה ואתם בעלי מיומנויות נוספות אשר עשויות לעזור לכם להתקבל לעבודה, חשוב מאוד לציין אותן בקורות החיים. למשל: שליטה בכמה שפות היא יתרון גדול ברוב תחומי התעסוקה, אך בתחום הכתיבה בפרט. ידע וניסיון בכתיבה בשפות אחרות מלבד עברית (כמו אנגלית, ערבית, רוסית וכו') הם יתרון משמעותי לעסקים מסוימים שפונים לקהל אשר אינו בהכרח דובר עברית.
- השכלה:
עם ביסוס והתפתחות מדיות חדשות, הכישורים הספציפיים למשרה הולכים ומשתכללים לעוד רבדים והתמקצעות שלא ניתנים ללימוד במוסדות האקדמיים המוסדרים, כך למעשה שרוב הלמידה מתרחשת במהלך התפקיד עצמו. ישנם עיתונאים שמעולם לא למדו פורמאלית את התחום.
עם זאת, מעסיקים רבים יעדיפו מועמדים בעלי השכלה ועבר תעסוקתי רלוונטיים וכמה שיותר נרחבים. אם בנוסף ליכולות הכתיבה היצירתיות שלכם והרעינות הנהדרים שלכם אתם גם בוגרי תואר ראשון בתקשורת או עברתם קורסים שונים (כתיבה יוצרת, תירגום, עריכה) אל תשכחו לפרט ולהדגיש זאת בקורות החיים שלכם.
כך לגבי יכולות הלמידה שלכם בתחום הטכני. הראו שאתם עומדים בקצב תחום התוכן הדיגיטלי המתפתח כל הזמן והדגישו בסעיף זה כל קורסים רלוונטיים שלקחתם בתחום.
- עיצוב:
אין צורך להזכיר שנית שמדובר בקורות חיים של עיתונאים מקצועיים, מצופה מכם להראות פן ויזואלי אסתטי ותמציתי שיבליט את התוכן שלכם מעל הכל. אתם צריכים שהעבודה שלכם תראה טוב בדיוק כפי שהיא מנוסחת טוב.
כמובן שאותם כללים התקפים לכל קורות החיים תקפים גם פה: ריווח, פרופורציה, ניסוח ואיזון כך שקורות החיים יהיו קלים ונעימים לקריאה. ובשום פנים ואופן בלי שגיאות כתיב!
בעת עיצוב קורות החיים שלכם, הקפידו להתאים את את סגנון קורות החיים שלכם לסגנון הגוף העיתונאי אליו אתם מגישים. במרבית גופי התקשורת הפורמליים (טלויזיה, רדיו או עיתון), תרצו לשמור על תבנית פשוטה למדי. עם זאת עבור חברות מסוימות, ניתן להעריך מגע יצירתי או מודרני יותר. אתם לא רוצים לשלוח קובץ רציני ונטול צבעוניות לאתר הכי טרנדי עכשיו. קצת כיף יכול לעבוד לטובתכם אם אתם אוהבים לשחק עם צבעים מטורפים והטרנדים האחרונים.
זה שאתם אנשי המילה הכתובה לא אומר שאתם אשפים לעיצוב גרפי. אפילו המומחים זקוקים לעיתים למעט עזרה – בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיבלטו מעל המתחרים. עיצבנו עבורכם סדרה של תבניות עיצוב מקצועיות שיעזרו לכם להשיג בדיוק את העבודה אותה אתם מחפשים.
- לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?
עיתונאים הם אנשים אשר עובדים עבור אמצעי התקשורת או באופן עצמאי דרך הניו מדיה. הם כותבים, מכינים ומגישים מאמרים וכתבות בנושאים מגוונים או בתחום מסוים בהם הם מתמחים, כמו פוליטיקה, תרבות, ספורט וכו'. לעיתונאים יש תפקידים שונים ומגוונים, כאשר בדרך כלל התפקיד הראשון בתחום הוא תפקיד הכתב, שאחראי על השגת ידיעות חדשותיות מעניינות והפיכתן לכתבה שתפורסם בעיתון. לעתים קרובות, גם נשלח הכתב לאירועי חדשות שונים לצורך דיווח מהשטח על המתרחש והשגת חומר לכתבה.
תפקידים נוספים בתחום העיתונאות הם פרשן, המתמקד בניתוח המצב והסברתו לקהל, פובלציסט, המפרסם מאמרי דעות ומבטא בהן את דעותיו האישיות, צלם האחראי על צילום תמונות של אירועי חדשות במטרה לפרסמן בעיתון, ועוד. אין חובה בהכשרה מקצועית ספציפית כדי להיות עיתונאים, אך ישנם הכשרות מסוימות שניתן לעבור במטרה להתקדם במקצוע, כמו תואר אקדמי בתקשורת, בתי ספר מקצועיים המעניקים מיומנות בסיסית לעבודת העיתונאי, ועוד.
מקומות העבודה בהם דרושים עיתונאים הם גופי התקשורת השונים, במדיה הישנה הכוללת את התקשורת
הכתובה וערוצי הטלוויזיה והרדיו, ובמדיה החדשה הכוללת את התקשורת האלקטרונית והמדיה החברתית. כמו
כן, עיתונאים יכולים לעסוק במקצוע באופן עצמאי כפרילנסרים.
קורות חיים של עיתונאים צריכים להעביר בבירור את יכולתם של המועמדים ליצור קטעי כתיבה מעניינים
ומשכנעים שיניעו את המשתמשים לפעולה. קורות החיים שלכם צריכים להפנות את תשומת הלב לכישורי הכתיבה
שלכם, ליצירתיות, לכישורי מחקר ולמחויבות שלכם לכתיבת תוכן מקורי ושובה לב. חשוב להדגיש את
הכישורים הטכניים שלכם, כמו גם את היכרותכם עם פלטפורמות מדיה חברתית.
תעשיית המדיה מעריכה גם יצירתיות וגם אסטרטגיה. הצגת הידע והניסיון שלכם בסגנונות כתיבה שונים יכולה להציג אתכם בצורה טובה יותר כעיתונאים.
בנוסף לדרישה המקובלת להגיש קורות חיים, סביר להניח שהמעסיק הפוטנציאלי שלכם יבקש להתרשם מטקסטים שכתבתכם או יטיל עליכם מטלת כתיבה כדי לקבל מושג מוחשי על היכולות המקצועיות שלכם ככותבים (האם אתם כותבים בלי שגיאות כתיב? משתמשים נכון בסימני הפיסוק? יודעים לעשות הגהה עצמית?) ולהבין את סגנון הכתיבה שלכם (מה הסגנון בו אתם כותבים? האם הכתיבה זורמת ונעימה לקריאה? האם היא מתאימה לקהל היעד שאליו העסק מכוון?).
בנוסף, שום דבר לא יראה למעסיק הפוטנציאלי שלכם את האיכויות והיכולות שלכם טוב יותר מהעבודות הטובות ביותר שלכם. זו הסיבה העיקרית לכך שעיתונאים רבים מחזיקים און ליין את אוסף המאמרים שלהם המשמשים כ- "חוברת" של מיטב הכתבים שלהם. לכן, הרכיבו את כל העבודות שלכם, העלו אותן לאינטרנט וכללו קישור לאתר בקורות החיים. אל תזלזלו בחלק זה מכיוון שזו יכולה להיות הסיבה העיקרית בגינה תקבלו את תפקיד החלומות שלכם!
אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים
ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות
ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.