כתיבת קורות חיים מקצועיים

קורות חיים מקצועיים, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים מקצועיים, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%9D.jpg
דירוג ממוצע: 4.9 (139 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%9D.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מקצועיים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


שוק העבודה כיום מאופיין בתחרותיות רבה. לכן, כתיבת קורות חיים נכונה ויעילה הינה משימה בעלת חשיבות קריטית למציאת עבודה בכלל וכזו שתואמת את כישוריכם וציפיותיכם בפרט. קורות החיים הינם כרטיס הביקור והכניסה לשוק העבודה, ולכן הם אמורים לשדר את המסר שאנחנו רוצים להעביר במדויק, למשוך את העין ובעיקר לענות על ציפיות המעסיק ככל שניתן (כמתואר בדרישות המשרה).

על פי הסטטיסטיקה, הזמן המוקדש לקריאת קורות חיים הוא מס' שניות בודדות, לכן חשוב שתכתבו אותם כמו שצריך!
כתיבת קורות חיים מוצלחת, אשר תוביל לראיון עבודה המיוחל, נראית משימה מאיימת ומפחידה, אך עם מעט סדר ולמידה, תראו שזו אפילו יכולה להיות משימה מהנה. כי בינינו, מי לא אוהב לספר על עצמו?

בניית קורות חיים – כך תעשו זאת נכון:

בכתיבת קורות חיים יש מספר עקרונות כללים הנכונים תמיד ותקפים לכל החלקים של המסמך. חשוב להכיר אותם לפני שאתם ניגשים למלאכת הכתיבה.
מעסיקים מקדישים שניות אחדות לכל מסמך של קורות חיים, ולכן חשוב לדעת כיצד להתבלט ולגרום להם להתמקד דווקא בקורות החיים שלכם. הכלל הבסיסי ביותר הוא להתאים את קורות החיים למשרה המבוקשת ולניסיון שלכם.

קורות חיים מקצועיים מורכבים מ-9 חלקים:

  • פרטים אישיים - על חלק זה להופיע בראש המסמך ולכלול את כל הדרכים ליצור איתכם קשר – דוא"ל, כתובת אישית ומס' טלפון. אם יש לכם פרופיל LinkedIn מקצועי, כדאי להוסיף גם אותו (הקפידו שקורות החיים יהיו תואמים למידע שנמצא בפרופיל).
  • הקדמה – הפסקה המקדימה אמורה להיות קצרה ועניינית ומטרתה לספר למעסיק מי אתם ומה היתרון שלכם ביחס למשרה. אין צורך ביותר ממשפט או שניים בעלי מסר ברור. רצוי להציב את הפסקה במקום בולט בתחילת העמוד כיוון שבמרבית המקרים, הממיינים את קורות החיים לא מגיעים אל סופו.
  • ניסיון תעסוקתי - פירוט ניסיון העבודה בפועל על פי סדר כרונולוגי יורד; במידת האפשר, רצוי לשמור על רצף תעסוקתי. יש לכלול את טווח השנים, שם החברה, פירוט התפקיד, התמחויות, פרויקטים והישגים מיוחדים. כיוון שכל תפקיד כולל הרבה משימות ומיומנויות – יש להתאים את פירוט המשימות שעשיתם למשרה אליה אתם ניגשים.
  • השכלה - פירוט השכלה אקדמית, מקצועית ותיכונית על פי סדר כרונולוגי יורד (מהמאוחר אל המוקדם); יש לכלול את טווח השנים, המוסד הלימודי, סוג התעודה והתחום או נושא ההתמחות. הוסיפו גם קורסים ממוקדים או הכשרות מקצועיות. במקרה בו ההשכלה שרכשתם אינה רלוונטית לתפקיד, אך הניסיון התעסוקתי אקטואלי, כדאי לשקול להחליף את מיקום הקטגוריות.
  • כישורים – ציינו את השפות שאתם יודעים, כולל רמת הבקיאות בהן (דיבור, כתיבה וקריאה), רמת ההיכרות עם תוכנות מסוימות הרלוונטיות למשרה וכמובן מיומנויות אישיות אותן כדאי לציין.
  • שירות צבאי - יש מעסיקים שמתייחסים מאוד בחשיבות לעצם השירות הצבאי וליחידה שהייתם בה. אם עשיתם שירות צבאי, ציינו את השנים והתפקיד בקצרה. אם לא עשיתם שירות צבאי, השמיטו חלק זה.
  • המלצות - בסוף עמוד קורות חיים רצוי להוסיף משפט כגון: "הפניה להמלצות תינתן בהתאם לדרישה" או "המלצות יימסרו על פי דרישה".
  • שונות – אם קיימים פרטים נוספים, שיכולים לחזק את מועמדותכם, זה המקום לעשות זאת. ניתן לפרט פעילויות ציבוריות או התנדבותיות, השתייכות לארגונים מקצועיים, ציונים לשבח וכו'.
  • עיצוב – דף קורות החיים צריכים להיות נקיים, מעוצבים, מזמינים וקלים לקריאה ובאורך של עמוד. חשוב להקפיד על הגהה, תמציתיות ובהירות.

לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

  • כיום במרבית החברות קיימת מערכת אוטומטית לסינון קו"ח, מה שאומר שהשלב הראשון שלכם הוא לצלוח את המערכת הזו, כדי שקורות החיים שלכם יזכו להגיע לשולחנם של אנשי הגיוס. איך עושים זאת? קראו טוב את פירוט המשרה והקפידו לציין טייטלים ומילות מפתח של התפקיד ודרישותיו. תארו את התפקיד האחרון שלכם והשתמשו במילות המפתח הרלוונטיות לתפקיד.
  • כתיבה בגוף ראשון ("הכנתי מצגות", "ניהלתי אנשים") נותנת לקובץ רושם של סיפור אישי. כיוון שמדובר במסמך רשמי המדבר בשפה מקצועית, יש לכתוב את קורות החיים עם שמות פעולה. לדוגמא: "הכנת דו"חות", "ניהול עובדים", "יצירת שיתופי פעולה".
  • לעיצוב קורות החיים יש השפעה רבה על היכולת שלכם להעביר מסר ממוקד בזמן קצר. בעולם של היום אנחנו לא קוראים מידע, אלא סורקים אותו. קורות חיים מבולגנים ולא מעוצבים מקשים על המעסיק לראות האם אתם מתאימים לתפקיד. מגייס שרואה עשרות קורות חיים ביום יכול פשוט לדלג עליכם ולעבור למועמד הבא. קבצים הנשמרים ב- Word יראו שונה במכשירים שונים ואף עלולים לשנות לכם חלק מהמידע בדרך - לכן מומלץ לשמור את הקובץ כ- PDF.

מומלץ בחום להיעזר בתבניות קורות החיים המעוצבות שלנו על מנת לעצב קורות חיים שיתאימו בדיוק למשרה אותה אתם מחפשים.

  • אם חיפוש העבודה שלכם מתפרש על מספר תחומים, צרו כל תחום חיפוש קובץ נפרד והדגישו בו את הניסיון הרלוונטי לאותו תחום.
  • מעסיקים מקבלים מאות קבצים של קורות חיים ומקדישים לכל אחד מהם שניות אחדות בלבד. כדי ללכוד את תשומת ליבם בפרק זמן כה קצר עליכם לכלול בקורות החיים אך ורק מידע ופרטים הנוגעים למשרה, ולהימנע מהוספת מידע שאינו רלוונטי. על כן הקפידו לכלול בקורות החיים אך ורק תפקידים, עיסוקים וכישורים שמידת הרלוונטיות שלהם למשרה המבוקשת גבוהה וברורה.

זהו? מוכנים לעבור לכתיבת קורות החיים?
השתמשו בכלי המתקדם שלנו על מנת לכתוב את קורות החיים שלכם בהתאם לטיפים ועצבו לכם קורות חיים מקצועיים שיבלטו מעל כולם כבר היום!

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!